KonecchlumíOkres Jičín
První písemná zmínka o obci pochází z roku 1226. Na přelomu 16. a 17. století vlastnil vesnici Vilém starší Konecchlumský z Konecchlumí, jeden z 27 vůdců stavovského povstání popravených v roce 1621 na Staroměstském náměstí.
Drobečková navigace

Úvod > X. zájezd NCK - jarní

V sobotu 7. června 2014 se uskutečnil jubilejní desátý zájezd Neexistující cestovní kanceláře. Pro tento slavnostní okamžik byla zvolena doprava unikátním strojem Karosa NO80 s ještě víc unikátnějším panem řidičem Radechovským. Oblast výskytu celého zájezdu se nacházela ve východních Krkonoších, konkrétně cesta z Pomezních bud přes Rýchorský prales, k vojenské pevnosti Stachelberg.

Start dne byl samozřejmě raketový, ale na to jsou již všichni připravení a v případě jízdy Karosou NO80, se jedná o raketovost násobenou. Od prvních metrů jízdy teklo pivko i zelená s francovkou proudem, do hrdel žíznivých klientů. Cesta z našeho kraje až na Pomezní boudy byla dlouhá, piva dost, proto bylo nutné zorganizovat mezipřistání, neboť močové měchýře nemálo klientů byly vrchovaté a bylo třeba je odpustit. Zde je vhodné připomenout, že tento stav se obvykle děje až při zpáteční cestě, ale když je jubileum, tak je jubileum... Zde je nutné poděkovat všem úžasným klientkám NCK, které se postaraly o snídani o několika chodech! Klobouk dolů, jste nejlepčí!

Naprosto katalogové počasí nedovolilo klientům ani jeden chmur a tak, jak celý den začal, i nadále pokračoval. Veselo bylo i na Pomezních boudách, profesora Radechovského přepadla touha vžít se do role novodobého Krále Šumavy a chtěl celý autobus propašovat za hranice, což se mu nakonec podařilo, ale včasný telefonát z návěsu do pilotní kabiny zabránil možnému mezinárodnímu konfliktu. Polská armáda na svých radarech sice zaznamenala, jakýsi transportér, ale přes dýmající splodiny z výfuku, nebylo možné objekt blíže identifikovat a tak zůstalo jen u posílení pozic na nejbližší vojenské posádce.

Po nezbytném průzkumu terénu a odlehčení močových měchýřů, následovala jedna z mnoha hlavních náplní zájezdu, tedy pěší výlet. Z Pomezních bud se kráčelo po státní hranici směrem na východ, po malebné hřebenové cestě, otvírajíc nemalé množství okulahodících výhledů do kraje českého i polského. Na celý kraj tam majestátně hleděla Sněžka, která se nám odhalovala v polohách, které jsme s NCK doposud neviděli.

Zajímavé polohy ukazovala i prominentní dceruška pana primáře. V důsledku nepozornosti se spustila...  ...vstříc sólovému dobrodružství. Deniska na jedné z křižovatek, oblouzněna panenskou krásou (přírody), zahnula... Když už se blížila styku s některým z klientů NCK (měla se dát správnou cestou), tak usoudila, že bude lepší, vrátit se zpět a vydat se na tu správnou cestu jinde. Každopádně, v restauraci U Dána, už byla mezi námi a neřízeně holdovala všemu s námi...

Restaurace U Dána je malebné stavení v nitru albeřických luk, kde sice nehrozilo, že nás jedna obsluhující stihne rychle "zalít", ale když už se o to poukoušela, tak moc fajnově a rovnou plnotučným Krákorou! Hospůdka moc pěkná a hlavně malebné okolí, působilo při poživání pitiva a pochutin, blahodárný dojmem. Jedinou kaňkou zůstává, jakýsi "týpek" na recepci, který měl pravděpodobně mj. na starosti i obsluhu, ale k naší smůle jsme zrovna dorazili v okamžiku, kdy měl v telefonu moc pěkně rozehranou hru. Naštěstí pro něho (a asi i pro nás), se námi nenechal nikterak ovlivnit...

Po lehoučkém posilnění čekal výpravu fyzicky nejnáročnější úsek z Albeřic na Rýchorskou boudu. Výstup v úmorném horku zvládl nakonec každý a tak nebylo divu, že se chtěl i každý občerstvit. Rýchorská bouda není sic kapacitně připravená na skupinu podobné té naší (která je???!!!), ale přiměřeně vyhulenej frajer nás nakonec dokázal napojit docela slušně. Při udělení samolepky NCK DOPORUČUJE, jevil dokonce známky štěstí.

Na úsek z Rýchorské směrem na Stachelberg bude vzpomínat nejeden klient NCK... Liknavost při studiu průvodce trasy a absolutní nepozornost na rozcestí způsobilo u téměř poloviny osazenstva "zajití" v řádu pár kilometrů. Pomocí moderní komunikační technologie, pomocí které je celý zájezd řízen, se dalo vše dohromady a všichni byli zanedlouho na té správné cestě.

Průchod Rýchorským pralesem byl úsekem z jiného světa a pozorování doslova divoké a člověkem nedotčené přírody, bral dech snad každému. Přírodní scenérie dokreslovaly vojenské bunkry, což bylo znamení, že se nemilosrdně blíží cílová destinace pevnost Stachelberg. Bohužel, před cílem došlo k malé nehodě na hnacím ústrojí Irči Dobrocké, která musela vyhledat pomoc zdravotníka zájezdu. Hbitý a všudypřítomný Ivoš rychle přiskočil na pomoc a jal se svého záchranářského úkolu tak vážně, že byl připraven snížit vítěžnost právě probíhající senoseče nedaleko, neboť měl v úmyslu využít traktor, jako záchranného vozidla. Majitel traktoru neměl zájem o dobrý skutek, budiž mu tedy na příští sena přáno mnoho vláhy... Zdravotnického adiunkta Ivoše to samozřejmě nezastavilo, naopak. Chopil se transportní činnosti a ve spolupráci s Ondrou (manžel Irči), pomohli pacientku dopravit až k pevnosti Stachelberg.

Po pěší části dne, následovalo společné posezení v Restauraci Borneo v Mladých Bukách. Při parkování bylo zjištěno spíše prázdné než spíše plné jedno z mnoha kol autokaru. Naštěstí se kolem motal místní výrostek, který dokázal řidiče i s autokarem navést kamsi ke kompresoru. Mezitím jsme vtipně vychladili plechovkové pivo na cestu v řece, která olizovala stěny restaurace.

Cesta domů ubíhala ve veselém rytmu, který byl pravděpodobně podezřelý policejní hlídce. Dramatické zastavení autokaru alá Kobra 11 se odehrálo těsně před obcí Slemeno. Dvojice příslušníků našeho profesora řízení upozornila, že se nachází v úseku zapovězeném pro vozy těžší 3,5 tuny... (pozn.: upozornění to bylo liché, neboť to pan profesor moc dobře věděl a nepotřeboval, aby mu to někdo připomínal...). Vše se nakonec odehrálo bez nutnosti většího hubovaní a stačil příslib pana profesora, že už to víckrát neudělá.

Zbytek cesty se odehrával ve veselém rytmu zpěvu, přecházející v hlahol. Zejména odrhovačka "Srala Anča na větev, hovno, jako taška..." se opakovala tak často, až bylo jistě, že si ji bezpečně zapamatovaly i všechny přítomné děti. Přeci jen, o výchovu jde NCK především. Má-li se budoucnost NCK přiučit něčemu neslušnému, musí panovat jistota, že se tak stalo našim přičiněním!

Jubilejní zájezd NCK je již minulostí a zpětně jej lze určitě hodnotit velmi pozitivně, na což mají vliv zejména klienti samotní, kteří se opět postarali o neopakovatelnou a hlavně jedinečnou atmosféru, panujíc celý den. Poděkování všem, kteří přispěli k bezproblémovému průběhu dne, byli jste opět báječní :-)

Líbil-li se Vám den, neváhejte s námi "letět" i příště! Budeme se těšit naviděnou! :-)

                                                                                                                                                                                          -W-

 

Vážení klienti Neexistující cestovní kanceláře,

dovoluji si Vás oslovit s nabídkou kvalitního se... ...sportovního turistického dresu. Trikot je samozřejmě opatřen logem NCK a jmenovkou na přání...   ...dres je ze sportovního prodyšného materiálu... ...tisk a barvy jsou do látky aplikovány tzv. sublimací (vpíjení), což je záruka stálosti potisku i barev - žádné odlupující se nažehlovací prvky apod.

Máte-li o trikot vážný zájem, prosím ozvěte se na mail ales.hlawatschke@post.cz

Do zprávy prosím napište počet objednávaných kusů, velikosti a samozřejmě jméno/přezdívku na dres (viz náhled "ALDA HLAWA"). Na pravém rukávu můžete mít znak obce/města, které je Vašemu srdci nejbližší. Na levém rukávu jsou umísťovány označení funkcí/pozic v hierarchii Neexistující cestovní kanceláře. Jste-li "jen" klient, bude rukáv prázdný.

Objednávky budou přijímány nejdéle do neděle 25.května 2014 do 20:03 hod, aby byla realizace dresů hotova do zájezdu NCK 7. června 2014 :-)

Cena bude cca 450,- Kč za kus.

Těšíme se na Vaše objednávky :-)

 

 

 

Seznam přihlášených osob (kapacita autokaru 55 osob):

Počet volných míst  3 
Počet rezervovaných míst 52

 

  jméno klienta NCK bus zastávka
1. Hlawatschke Alda Konecchlumí 
2. Havelka Milhaus Butoves
3. Měsíček Jiří ml. Konecchlumí
4. Měsíčková Janička Konecchlumí
5. Bucek Ivo Konecchlumí
6. Kozáková Janička Konecchlumí
7. Hruš Luděk Nová Paka
8. Moš Oto Butoves
9. Mošová Jana Butoves
10. Dobrocký Ondřej Butoves
11. Dobrocká Irena Butoves
12. Dobrocký Ondřej ml. Butoves
13. Havelková Pavlína

Butoves

14. Havelka Adámek Butoves
15. Měsíček Jiří st. Konecchlumí
16. Měsíčková Luďa Konecchlumí
17. Hlawatschke Alfréd st.  Konecchlumí
18. Hlawatschková Hana Konecchlumí
19. Měsíček Aleš Konecchlumí
20. Měsíčková Martina (manželka vod Aldy M.)  Konecchlumí
21. Měsíčková Karinka Konecchlumí
22. Hlawatschke Jitučka Konecchlumí
23. Hlawatschke Fredik Konecchlumí
24. Deuse Kurt - primář Butoves
25. Kopecká Lenka Butoves
26. Deuseová Deniska Konecchlumí
27. Deuse Dominiček Konecchlumí
28. Němcová Vlaďka Kamenice
29. Hlavatá Marie

Kamenice

30. Kubánek Karel Konecchlumí
31. Kubánková Jitka Konecchlumí
32. Chalupa Slávek ml. Konecchlumí
33.    
34.    
35. Odvárko Josef Butoves
36. Odvárková Jitka Butoves
37. Odvárko Honzíček Butoves
38. Odvárko Kubíček Butoves
39. Kolc Radek Konecchlumí
40. Kolcová Štěpánka Konecchlumí
41. Smolíková Laduška Konecchlumí
42. Smolíková Petruška Konecchlumí
43. Žižka Petr Konecchlumí
44. Žižková Danuška Konecchlumí
45. Žižka Adámek Konecchlumí
46. Žižka Daník Konecchlumí
47. Homola Zdenda alias Vlasta  Butoves
48. Lída od Vlasty Butoves
49. Měsíčková Martina (dcerka vod Lůdi)  Konecchlumí
50. Patřínová Zuzka Konecchlumí
51.    
52. Plecháč Honza Kovač
53. Vaneska vod Plechyna Kovač
54. Míček Tomáš Konecchlumí
55. Míčková Ivana Konecchlumí

náhradníci:

Thorovský Pavel  Konecchlumí                                        
Thorovská Jana Konecchlumí
Thorovská Eliška  Konecchlumí
Thorovský Jáchym  Konecchlumí
   

 

 

*Zelené jméno = nováček zájezdu/zelenáč/greenhorn = lahvinka zelené do busu!!!

                                                                                                                                                                                       -W-